Najważniejsze czynniki SEO

Ustalając kolejność wyświetlania stron w wynikach wyszukiwania, Google uwzględnia wiele różnych czynników. Nie znamy ich dokładnej liczby – Google już jakiś czas temu wskazało na ponad 200 czynników, które biorą pod uwagę algorytmy. Które z nich mają największy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? Trudno wskazać na najważniejsze – każdy z czynników jest istotny. Dlatego należy kompleksowo zająć się witryną, by zyskała w oczach zarówno użytkowników, jak i algorytmów Google.

Kluczowe czynniki SEO

Nie jest tajemnicą, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach to trudne i czasochłonne zadanie, a efekty nie są widoczne od razu. Zadania nie ułatwia też fakt, że nie jest znana dokładna lista czynników rankingowych Google. Algorytmy podlegają też nieustannym zmianom – wszystko po to, by wyświetlać użytkownikom wyniki jak najbardziej zgodne z ich oczekiwaniami.

Algorytmy sprawdzają strony indywidualnie



Przy każdej z nich mogą brać pod uwagę inne czynniki SEO, jednak większość z nich sprowadza się przede wszystkim do:

  • wysokiej jakości contentu,
  • bezpiecznej strony (HTTPS),
  • zoptymalizowanej witryny,
  • autorytatywnych linków zwrotnych,
  • zadowolenia użytkownika (User Experience).


Warto przyjrzeć się bliżej tym czynnikom, by móc zrozumieć, jak funkcjonuje wyszukiwarka Google i na jakiej podstawie ustala kolejność wyświetlania wyników wyszukiwania.

Pamiętaj, że bez profesjonalnego pozycjonowania Twoja strona nie zaistnieje w sieci. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, musisz zadbać o to, by Twoja strona była widoczna w Internecie i odpowiadała potrzebom użytkownika.

Wysokiej jakości content

Od zawsze miał ogromny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. I nie zanosi się na to, żeby coś się w tym aspekcie zmieniło. Dlatego niezbędne jest zadbanie o naprawdę dobrą, wartościową zawartość strony.

Bezpieczna strona - HTTPS

Protokół HTTPS ma wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. W praktyce oznacza to, że strony, które w adresie URL posiadają https, uznawane są za szyfrowane oraz bezpieczne.

Zoptymalizowana witryna

Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie w wyszukiwarkach, musimy zadbać o prawidłową optymalizację witryny, czyli dostosowanie strony do potrzeb użytkownika oraz wymogów wyszukiwarki.

Autorytatywne linki zwrotne

Linki zwrotne mają znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych tylko wtedy, gdy są to linki autorytatywne - czyli pochodzące ze stron wartościowych, które cieszą się wysoką renomą w sieci.

User Experiance

Doświadczenie użytkownika z pobytu na stronie. Najogólniej mówiąc: jeśli użytkownik będzie zadowolony z odwiedzin na naszej witrynie, będą także zadowolone algorytmy Google.

Zainteresowany? Skorzystaj z pozycjonowania w BauerSEO!!!