Jak User Experience wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?
Jeśli poruszanie się po witrynie jest łatwe, a nawet i przyjemne, jest duża szansa na to, że użytkownik zostanie na niej i zainteresuje się jej zawartością. Chętniej też do niej wróci oraz udostępni ją znajomym. Przyjazna dla użytkownika witryna zachęca do konwersji i zmniejsza wskaźnik odrzuceń.
Jakie elementy witryny wpływają na doświadczenie użytkownika, a tym samym na pozycjonowanie stron? Tutaj należy wymienić kilka czynników, tj.:
- nawigacja – pomagająca użytkownikowi znaleźć to, czego szuka, za pomocą maksymalnie 3-4 kliknięć,
- wygląd strony – przyjazne dla oka kolory i fonty, formatowanie treści, brak nachalnych reklam i innych wyskakujących okienek,
- słowa kluczowe – jedynie naturalne użycie (przesycenie zniechęca użytkownika do zapoznania się z tekstem),
- czas ładowania strony – zbyt długi czas oczekiwania jest często przyczyną odrzuceń,
- responsywność – pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych.